Szintfelmérő

Egy szintfelmérő tanulságai – Pető Zsanett, Speak! angol nyelviskola

Egy szintfelmérő tanulságai – Pető Zsanett, Speak! angol nyelviskola

Sokszor szoktam szintfelmérőket javítani, és nagyon élvezem ezt a helyzetet, mert mindig izgalmas első kézből hallani a hozzánk betérő érdeklődők tapasztalatait és céljait. Rengeteg emberrel találkoztam már ebben a szituban, ennélfogva egészen múlt hétig azt gondoltam, hogy már mindenféle esetet láttam. Aztán jött egy lány, akit nevezzünk Zsuzsának.

Zsuzsa
hosszú ideje tanul már angolul és azért akar ismét suliba járni, mert úgy érzi, képtelen megszólalni, ha éles helyzet van.
Kijavítottam a szintfelmérőjét, amiben gyakorlatilag alig volt hiba, tehát az egyik haladó szintünkre soroltam be. A szintfelmérőnek van egy szóbeli része is, ahol a diák feladata, hogy pár egyszerű infót elmondjon magáról. A dolgozata alapján azt gondoltam, hogy remekül fog menni ez a rész is, mivel általában az a tapasztalatom, hogy ha valaki írásban ennyire magabiztos, akkor ezt a szintet szóban is hozza.
Zsuzsa nagyon vonakodott, amikor ehhez a részhez értünk, nem igazán akart megszólalni. Végül mégis elkezdett beszélni, és két mondatig jutott, amiben elmondta, hogy hogy hívják, honnan jött, és hogy mi a foglalkozása. Ezt követően teljesen lefagyott, és nem tudta tovább folytatni.

Soha nem találkoztam még olyan diákkal, aki írásban a legbonyolultabb dolgokat is hibátlanul képes megoldani, és szóban képtelen ugyanezt visszaadni.
Sosem láttam még ekkora különbséget aközött, hogy valaki milyen ügyesen/helyesen ír és hogy ehhez képest hogyan/mennyit tud/mer beszélni.
A helyzet az, hogy ez nem Zsuzsa hibája. A magyar nyelvoktatási rendszer egyszerűen nem fordít elég időt a beszédre, a gyakorlásra és a hibázásra. Miért kell időt fordítani a hibázásra is? Azért, mert ha valaki nem hibázik, az azt jelenti, hogy nem beszélt eleget. Nem beszélt eleget, hogy felismerje és kijavítsa az esetleges hibákat és nem kellett megoldania éles helyzeteket, mert nem is állították ilyen feladatok, kihívások elé. Vagyis a tanulmányai során nem szerzett elegendő rutint, ami pedig elengedhetetlen a magabiztos kommunikációhoz.

Szerencsére a Speak! angol nyelviskola egy másik „univerzum”.
A 100% beszéd, 0% könyv nem csak egy jól hangzó szlogen, hanem egy olyan módszer, ami a folyamatos beszédre, sok gyakorlásra és az éles helyzetek szimulálására, vagyis a rutin megszerzésére épül. Azért, hogy ne csak írásban, hanem szóban is magabiztos és kommunikatív nyelvhasználó lehess és ne blokkolj le, ha meg kell szólalnod angolul.
Pető Zsanett, Speak! angol nyelviskola
Share

Recent Posts

Interjú Csáti Jankával, a Speak! Online Angol Nyelviskola tanárával

Tanárainkkal készített interjúnk mai részében Csáti Jankával beszélgettünk. Janka elmesélte, hogy Hogyan lett a Speak…

2025. április 10.

Interjú Osztrogonácz-Ábrám Szabinával, a Speak! Online Angol Nyelviskola tanárával

Tanárainkkal készített interjúnk mai részében Osztrogonácz-Ábrám Szabinával beszélgettünk. Szabina elmesélte, hogy Miért lett az USA…

2025. április 3.

Angol nyelvterületi érdekességek sorozat – Ki volt Szent Patrik, és kik ünneplik a napját?

Kép forrása: Canva-canva.com Több mint ezer éves hagyománya van annak, hogy az angol nyelvű Írország…

2025. március 30.

Hogyan fejleszd az angolodat Budapesten?

Kép forrása: Canva-canva.com Sokan érzik úgy, hogy nincs igazán lehetőségük élesben gyakorolni az angolul, mert…

2025. március 26.

Tavaszi hangulatú filmek, amiktől jobban fogsz beszélni angolul

Kép forrása: Canva-canva.com A sikeres angol nyelvtanulás kulcsfontosságú része a következetesség, a folytonos gyakorlás. Persze…

2025. március 19.

Interjú Berentei Péterrel, a Speak! Online Angol Nyelviskola tanárával

Tanárainkkal készített interjúnk mai részében Berentei Péterrel beszélgettünk. Péter elmesélte, hogy Hogyan tanult meg angolul?…

2025. március 12.