Szintfelmérő

Angol szintfelmérő: ki tartsa kézben a gyeplőt?

Angol szintfelmérő: ki tartsa kézben a gyeplőt?

Sok diákkal találkoztam már, akiknek nagyon határozott elképzelése volt arról, hogy mit és hogyan szeretne megtanulni. Magamat is ilyen diáknak tartom. Nemrég kezdtem el spanyol órákra járni egy magántanárhoz, és a választásom azért esett a mostani tanáromra, mert úgy éreztem, hogy pontosan azt fogom kapni, amit szeretnék. Tanárként azt hiszem sokkal pontosabb elképzeléseim vannak arról, hogy mit akarok csinálni egy nyelvórán, mint valakinek, aki sosem tanított, de rá kellett jönnöm, hogy nem mindig nekem van igazam. Be kellett látnom, hogy az óráimon nem én leszek a főnök, és el kellett fogadnom, hogy a tanárom tudja, mit csinál. Nagyon nehéz valaki másra rábíznia magát az embernek; nem csak a nyelvórákon, de az élet összes többi területén is. Mert a kérdés egy angol szintfelmérő esetében is az: ki tartsa kézben a gyeplőt?

Ha valaki eldönti, hogy tanulni akar, akkor engednie kell. Hagynia kell, hogy segítsenek neki azok, akiknek ez a munkája. Teljesen érthető, ha elsőre bizalmatlan vagy egy nyelviskolával kapcsolatban, hiszen ezen a területen nagyon könnyű manapság rossz tapasztalatokat begyűjteni. Jogos a kiszolgáltatottság érzése is, jogos a frusztráció, ha hosszú évek alatt sem sikerült annyira megtanulnod angolul, hogy magabiztosan tudj társalogni.Bizonyára ezek az érzések okozzák, hogy egy-egy diák már úgy jön be hozzánk, hogy nem is szeretne szintfelmérőt írni, mert ”tudja, hogy hol tart”. Sokszor előfordul, hogy a szintfelmérő javítása közben derül ki, hogy egy adott diákot nem sorolnék például teljesen kezdő csoportba, habár ő oda sorolná magát. Szerencsére nálunk ezt a döntést soha nem a diák hozza meg. Nagyon fontos, hogy azonos szintű emberek dolgozzanak együtt egy csoportban, és hogy senki sem maradjon le, vagy unatkozzon az órán.
Ha beiratkozol egy tanfolyamra, bizonyára van valami célod a dologgal. A tanárod azon lesz, hogy ezt a célt elérd, és minden, amit tesz, az órai tanítástól a házi feladat kijavításán át a hiányzások bepótlásáig, érted van. Nem szokványos nézőpont ez, ugyanakkor úgy gondolom, hogy máshogyan nem érdemes csinálni. Ahhoz, hogy fejlődj, olyan közegben kell lenned, ahol minden körülmény tökéletes. Nem biztos, hogy nálad lesz a kormány, de ez még nem jelenti azt, hogy nem oda érkezel meg, ahová szeretnél.
Pető Zsanett (Speak! Nyelviskola)
Share

Recent Posts

Interjú Csáti Jankával, a Speak! Online Angol Nyelviskola tanárával

Tanárainkkal készített interjúnk mai részében Csáti Jankával beszélgettünk. Janka elmesélte, hogy Hogyan lett a Speak…

2025. április 10.

Interjú Osztrogonácz-Ábrám Szabinával, a Speak! Online Angol Nyelviskola tanárával

Tanárainkkal készített interjúnk mai részében Osztrogonácz-Ábrám Szabinával beszélgettünk. Szabina elmesélte, hogy Miért lett az USA…

2025. április 3.

Angol nyelvterületi érdekességek sorozat – Ki volt Szent Patrik, és kik ünneplik a napját?

Kép forrása: Canva-canva.com Több mint ezer éves hagyománya van annak, hogy az angol nyelvű Írország…

2025. március 30.

Hogyan fejleszd az angolodat Budapesten?

Kép forrása: Canva-canva.com Sokan érzik úgy, hogy nincs igazán lehetőségük élesben gyakorolni az angolul, mert…

2025. március 26.

Tavaszi hangulatú filmek, amiktől jobban fogsz beszélni angolul

Kép forrása: Canva-canva.com A sikeres angol nyelvtanulás kulcsfontosságú része a következetesség, a folytonos gyakorlás. Persze…

2025. március 19.

Interjú Berentei Péterrel, a Speak! Online Angol Nyelviskola tanárával

Tanárainkkal készített interjúnk mai részében Berentei Péterrel beszélgettünk. Péter elmesélte, hogy Hogyan tanult meg angolul?…

2025. március 12.